Schimbarea din interior

Felul in care am ajuns sa traim in Romania nu este imputabil exclusiv politicienilor si celor care ne conduc in general. Avem si noi partea noastra de vina, chiar daca nu prea ne vine la indemana sa recunoastem. Dar daca vom continua sa tratam totul doar pe un singur nivel va fi o greseala majora, deoarece ar duce orice fel de demers de schimbare tot intr-un punct mort.
Trebuie sa intelegem si sa acceptam deopotriva ca problema reala se afla in mentalitatea noastra si nu doar la nivel social si politic asa cum s-ar putea crede. De aceea, doar un demers de schimbare exclusiv de natura politica nu va rezolva cauzele degradarii morale si spirituale pe care o traim. Adevarata schimbare trebuie operata pe trei niveluri concomitent: individual, in mentalul colectiv si la nivelul constientului colectiv.

Pentru aceasta trebuie sa ne impunem sa avem incredere in fortele proprii, sa ne luam destinul in propriile maini, fara sa asteptam indrumarea sau mila stapanirii, sa fim solidari, sa ne lecuim de frica si sa renuntam la ura. Sa nu ne mai autovictimizam spre a nu mai fi victime sigure. Sa fim atenti si sa nu ne lasam manipulati. La toate acestea trebuie sa adaugam elementul esential: sa nu ne mai mintim singuri pentru a nu mai accepta sa fim mintiti de cei care ne conduc.

Sa ne schimbam pe noi ca sa putem sa-i ajutam si pe altii sa faca asta si mai ales ca sa ne putem schimba viata in bine. Totul depinde de noi daca vrem sa credem cu adevarat ca este posibil. Si astfel vom putea deveni germenul schimbarii mentalitatii colective si vom inceta sa mai fim victime.

Eu am inceput sa-mi caut propriile raspunsuri cu multi ani in urma. Am facut pasi importanti doar dupa ce am facut niste alegeri constiente, intelegand ca trebuie sa tin sub control acea parte intunecata din interiorul meu. Fiind implicata in politica mi-a fost mai usor sa o descopar si intr-un final am aflat cine sunt experimentand ceea ce nu sunt. A fost extrem de greu, foarte dureros si am mai inteles ceva – lupta cu tine insuti este continua. Lupta sinelui cu ego, lupta constiintei cu mintea – o Doamne! Dar merita!
Ceea ce trebuie inteles foarte clar este ca intr-adevar in fiecare dintre noi si in tot ce exista pe aceasta lume este intotdeauna o parte buna, luminoasa si o parte rea, intunecata. Avem datoria fata de noi insine in primul rand, sa ne echilibram, luptand cu partile rele si intunecate. Cei care nu fac acest lucru de fapt renunta chiar la viata. Parintele Arsenie Boca ne vorbea despre existenta unor suflete moarte, ale celor care nu isi asuma aceasta lupta cu intunericul din interiorul propriei fiinte. Din pacate in jurul nostru vom regasi la tot pasul asemenea suflete moarte sau pe moarte si pe langa lupta noastra personala cu noi insine,  avem  datoria de a nu le permite acestora sa faca si mai multe victime colaterale. Pentru aceasta este de datoria mea, ca om si ca psiholog sa ajut pe oricine are nevoie.
Daca pe tine cel care citesti te poate ajuta experienta mea, o ofer cu drag. Am trecut prin multe in cei 37 de ani si mai ales in cei 18 cat am facut politica. Am avut multe rani sufletesti pe care mi le-am vindecat singura si daca nu as fi facut psihologia nu as fi avut nicio sansa sa ies intreaga din aceasta adevarata aventura.

Alina Moise

Acest articol a fost publicat în ajutor pentru suflet și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Schimbarea din interior

  1. Andrei zice:

    Cred că dacă am să continui să citesc fiecare articol scris am să ajung la un răspuns standardizat. 🙂 Ceea ce e relevant totuși pentru mine este modul cum oameni cu concepții diferite pot ajunge la concluzii comune.

    Și eu cred că singura schimbare reală se petrece în interior și suntem singurii responsabili pentru asta. Dar nu prin luptă! Dacă ne luptăm cu părți pe care le considerăm noi întunecate e ca și cum am nega o parte din noi. Binele și răul exită în noi și suntem capabili de cele mai altruiste fapte, la fel cum avem potențialul de a comite cele mai oribile crime.

    Tot ce trebuie să face este să ne acceptăm în totalitate, ceea ce cred că este mai eficient decât o luptă. Asta nu lasă loc abuzurilor necontrolate ci, din contra, unei compasiuni sincere față de ceilalți, înțelegând că și noi la rândul nostru am putea fi în locul lor, spre exemplu. Nu trebuie să ne fie frică de natura noastră. 🙂

    • alinamoise zice:

      A ne lupta cu partile intunecate inseamna a ne schimba. Primul pas insa este a accepta ca acestea exista. A ne lupta inseamna a nu permite ca aceste parti intunecate sa preia controlul. Deoarece, daca le lasam sa preia controlul, in niciun caz nu ajungem sa avem compasiune fata de ceilalti.
      Eu mi-am descoperit partile intunecate, mai ales in situatii in care am fost implicata in activitatea politica. Am constientizat ca aceste parti intunecate exista si am acceptat ca fac parte din mine, dar daca nu m-as fi luptat cu ele, as fi fost intre cei care distrug totul in jur pentru propriul interes. Totul tine de alegere.
      Este adevarat ca nu trebuie sa ne fie frica de ceea ce face parte din noi. De fapt, trebuie sa renuntam la a ne mai fi frica in general. Sa tratam frica doar ca precautie si atat.
      Cand ne eliberam de frica putem sa facem adevarate minuni. Iar compasiunea sincera vine de la sine, deoarece daca nu ne mai este frica de reactiile celorlalti, atunci cand ne confruntam cu situatii generate de asemenea reactii nu ne vom mai speria sau infuria si in loc sa-i judecam ii vom privi cu compasiune.

Lasă un răspuns

