Povestiri din piata libertatii (1)

Stefanel si revolutia

Are sapte ani si se numeste Stefanel. Imi spune ca a venit cu mami si cu tati sa il dea jos pe Basescu, cel care tine oamenii in frig si le-a luat serviciul. La – 10 grade, Stefanel alearga printre manifestanti si se lupta cu fulgii care cad necontenit. Il intreb daca nu ii este frig si imi spune ca nu, pentru ca se antreneaza cu fulgii ca sa apere oamenii de jandarmi. Incerc sa ii spun ca eu sper ca nu va fi nevoie, dar Stefanel ma contrazice, pentru ca el crede ca trebuie sa facem revolutie, pentru ca doar asa raii vor pleca (mai devreme in piata se scanda: ”ultima solutie – inca o revolutie”). Simt cum imi dau lacrimile si incerc sa nu le observe Stefanel. Eu aveam 16 ani in 1989, la Piata Romana, dar Stefanel nu are nici 8. Nu vi se pare ca timpul nu mai are rabdare cu noi?

Dar Stefanel nu ma lasa sa ma intristez si ma roaga sa ne jucam putin cu bulgarii si sa facem un om de zapada, langa ceilalti din fata Teatrului National. Foarte tentant, dar Stefanel nu are manusi. Fara sa se supere pentru refuzul meu, continua sa imi spuna ce crede el despre ceea ce se petrece aici. Si astfel m-a determinat sa incep acest serial al ”povestilor din piata libertatii”.

A inceput cu o intrebare:

– De ce revolutiile se fac iarna? nu e corect ca oamenii sa inghete de frig si lor sa nu le pese. Stii ca Basescu e mincinos si are creier de gaina?

M-am intristat dar am si zambit in acelasi timp. L-am rugat pe Stefanel sa imi spuna de ce crede el asa ceva despre presedinte. Iar Stefanel mi-a explicat:

– Daca mami si tati ar avea serviciu nu ar mai sta aici. Spune el ca face bine, dar oamenii nu au de munca si nici bani si mancare si cand ninge, lasa oamenii sa inghete si sa moara in drum. Stii ca au murit deja doi oameni inghetati in masini? Vezi ca eu am dreptate – Basescu e un mincinos cu creier de gaina!

A trebuit sa ii dau dreptate. Cineva a venit sa ne cheme la un ceai si un covrig (oferite de o firma care a dorit sa isi pastreze anonimatul – multumiri pentru solidaritate si omenie!). Stefanel m-a rugat sa il ajut sa-i duca si tatalui sau un ceai cald, pentru ca mama sa a plecat putin sa cumpere ceva de mancare. Dupa ce ii ducem ceaiul tatalui sau, un domn care nu se desparte de tricolorul pe care il flutura aproape tot timpul, Stefanel imi spune ce crede el despre revolutie.

– Stii, eu as sta aici tot timpul, daca nu ar fi asa frig si daca as avea un pic de mancare. As sta pana cand ar pleca Basescu si toti raii lui! As face revolutie. Stii cum ar trebui sa fie la revolutie? Daca o facem acuma iarna, ar trebui ca jandarmii sa dea cu bulgari, nu sa traga cu pusca. Si daca revolutia e vara, daca jandarmii trag cu pusca ar trebui sa traga in jos, dar nu pe asfalt, ca poate sa sara glontul si sa raneasca pe cineva. Ar trebui sa traga in jos in pamant, ca sa intre glontul acolo si nimeni sa nu pateasca nimic. Si nici in sus sa nu traga, pentru ca ar putea sa omoare pasarile sau glontul sa cada inapoi si sa omoare un om.

Ii multumesc lui Stefanel pentru aceasta adevarata lectie, iar el fuge la altcineva sa-i spuna ce crede el despre ceea ce se intampla.

Stefanel mi-a incalzit sufletul si mi-a intarit speranta, ca ceea ce facem noi aici in piata din Bucuresti, si altii in alte piete din orasele tarii, chiar conteaza – dincolo de indiferenta unora, nesimtirea sau comoditatea, frica, rusinea ori neputinta altora.

va urma…

Alina Moise

Acest articol a fost publicat în Romania și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Povestiri din piata libertatii (1)

  1. Badita Florin zice:

    Adorabil pustiul.Dar nu sunt de acord cu „Daca mami si tati ar avea loc de munca nu ar mai fi in piata” Eu sunt in piata, iar la fel ca si mine o majoritate care vine in piata, nu pentru ca nu au loc de munca, pentru respect, pentru ca coruptia nu cunoaste limite, iar fara un sistem de criticare si reglementare a parlamentariilor pot sa faca ce vor ei. totii sunt niste mici Ceausisti.

    Trebuie luptat pentru un sistem de pedepsire a abuzurilor. Ai votat la 2 maini, adica pentru tine precum si pentru colegul care nu a venit la sedinta, esti concediat si timp de 3 ani de zile nu mai ai voie sa ai o functie publica.

    Astfel de reglementari sunt necesare pentru ca actuala putere, precum si cine o sa vina dupa ei, sa nu aibe cum sa mai faca astfel de abuzuri.

    Plus putere societatii civile, sa fie o democratie participativa, in care lumea sa se poata implica , sa poata comenta si notifica, sa faca propuneri de lege, etc

    • alinamoise zice:

      Total de acord, totusi sa nu uitam ca este vorba de un copil de 7 ani – desi parerile lui si mai ales nivelul de intelegere a situatiei ii depasesc cu mult varsta! si nu pot sa nu ma gandesc ce bine ar fi, ca macar o parte dintre compatriotii nostri, sa fie macar la nivelul lui Stefanel – cred ca niciun politician nu si-ar mai putea permite sa sfideze si sa jigneasca.

  2. Dragos zice:

    te-am gasit pe google – alina moise = consiliera psd trecuta la pc-ul turnatorului puscariabil felix ce o freaca prin piata universitatii impotriva „dictaturii”. iata cum se adevereste faptul ca galagia „romania este in strada” este orchestrata de dan voiculescu.

    LA MUNCAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • alinamoise zice:

      Daca atat te duce mintea, nu am decat compasiune pentru tine. Nu am ascuns experienta mea politica pe acest blog, din contra, inclusiv cu precizarea ca mi-am dat demisia din PC din 2010, dar cei ca tine nu tin cont de nimic! Nu era nevoie sa te obosesti sa ma cauti pe google, era suficient sa citesti ce am scris chiar eu despre mine. Dar, postacii portocalii pentru asta sunt platiti – sa arunce cu noroi.
      Cat despre munca, as merge cu placere, dar dupa ce acum un an si jumatate mi-am dat demisia (din motive de principiu) de la o agentie de stiri apartinand trustului Intact (dupa ce cu doi ani mai inainte fusesem ”disponibilizata” pe motive de reducere de personal de catre angajatorul Partidul Conservator), nu mi-am gasit inca ceva de munca. Asa ca indemnul tau nu am cum sa il pun in aplicare (cel putin deocamdata, pana cand voi avea dreptul de libera practica in meseria mea de psiholog), desi mi-as dori foarte mult!
      In ceea ce priveste ceea ce etichetezi tu drept ”galagie” – te invit sa vii si sa o asculti in direct, la minus 15 grade, cateva ore, alaturi de batrani de 70 – 89 de ani si de copii, precum Stefanel.
      In rest doar compasiune si iertare pentru cei ca tine!

    • alinamoise zice:

      cat despre celelalte doua comentarii – s-au dus direct in spam si asta pentru ca tu, ca postac portocaliu esti si fraier cat incape: ai folosit doua e-mail-uri diferite cu acelasi nume de utilizator, iar platforma wordpreess are o protectie pentru cei care procedeaza ca tine. in plus afiseaza ip-urile (degeaba folosesti programul de modificare ip) si e-mail-urile folosite – asa ca dragos, alias dan, mihaita, radu alexandru – te incadrezi perfect in eticheta pusa sefului tau ”creier de gaina” si am sa fac publice e-mailurile folosite de tine pentru a manipula si murdari: dan.mihaita@gmail.com , radu.alexandru@yahoo.com

Lasă un comentariu